64th: THE GLORIOUS 2020 IS HERE

Assalamualaikum

Hello guys, HAPPY 2020!!!

Source: happynewyearwishess.com

Dulu masa kecik-kecik selalu fikir lambatnya lagi nak tahun 2020. And now, we are finally here, man.

For late 80s babies like me, basically we grew up with the phrase Wawasan 2020.

Masa Pendidikan Seni, confirmed every single one of us mesti pernah kena lukis "Sila bayangkan tahun 2020".

Pastu gigih laa kau melukis kereta terbang, robot hidup di kalangan manusia, highway bertingkek-tingkek, orang pergi kerja pakai jet pack bagai (HAHA!). Jenuh mintak mak bapak masing-masing belikan water color jenama Buncho dengan drawing block berbuku-buku.

Macam ala-ala movie Tomorrowland. Serius sama. Cuba korang tengok movie tu and compare dengan lukisan tahun 2020 korang masa darjah 2 Bestari. :P

Maybe gambaran kita untuk tahun 2020 tu jauh sama sekali tapi we did grow older and things do changed.

Dulu melukis kereta terbang sambil kesat hingus kat baju sekolah, sekarang menghadap komputer menaip assignment/kertas kerja yang tak sudah-sudah banyaknya.

Dulu gigih melakar guna pensel (sebab kalau warna terus pakai Buncho kau tu, konfem ke laut rupa lukisan), sekarang kemain kau ye melukis pakai stylus kat Note 10 yang dibeli guna pakej bayar bulan kat Celcom. Eyh~ahahahahahh.

Tapi apapun, alhamdulillah kita semua diberi kesempatan oleh Allah untuk merasa masih hidup dan menghirup udara tahun 2020.

Alfatihah buat kaum keluarga dan sahabat-sahabat kita yang telah pergi menghadap Ilahi terlebih dahulu. InsyaAllah we are also one step closer to them each day.

I wanna start this new year/decade with me reminiscing my memories from the previous decade.

The past decade is officially my busiest decade to date and it also witnessed me losing a few people who are very dear to me.

I lost Bapak and also one of my beloved bffs, Syu and her husband, Madi.

I graduated my Bachelor Degree in Public Relations (alhamdulillah Bapak sempat tengok I bawak balik segenggam ijazah).

I scored my PTD exam and passed the interview. Then I became a PTD (I hope Bapak is still around when I got the job. He must have been so proud and happy).

I brought Mama to travel abroad. First to Korea, then to Aussie, then to Indonesia and then Aussie again (she loves Aussie way too much :D ).

I got married. Got pregnant twice but lost both due to miscarriage. 

I got into Perkhidmatan Awam and served 3 Kementerian so far (Wisma Putra, Kementerian Kesihatan and Kementerian Wilayah Persekutuan).

I met with so many ragam, perangai, hati budi people. Some lifted me up, some broke me down.

Sometimes it got scary where life brought me. But I am thankful for every experience I got from this roller coaster ride.

For 2020, I wish nothing but the best.

However, need to remind myself. The best may not be the easiest.

Standard laa kan, macam naik roller coaster. Mana ada mendatar or mencanak naik ke atas setiap masa, mesti akan konfem kena terjun junam ke bawah jugak kan.

But that what makes the ride fun. If not, baik laa naik basikal pusing-pusing taman perumahan kau je kan.

So my mantra this year (and selagi mampu diriku ini) is:
THE BEST IS NOT ALWAYS THE EASIEST.

Maka, bertahanlah wahai seorang Syazwani.

Though my feet are killing me during this photo taken,
I just brave through it and put my best game face on.
Because takde kerja yang senang dalam dunia ni.
Cuma ada ketabahan hati dan jiwa.
Tibahhh~

Also to everyone, you guys can do it too!

If all these years we can, for sure the next decade, we STILL can!!!

And, do take care everyone for sekarang ni musim Coronavirus. Get plenty of rest, drink lots of plain water, wash your hands regularly and keep hand sanitizer/antibacterial wet wipes close all the time.

Salam menggemok and Toodles~

Assalamualaikum and Have a great day!

Comments

Popular posts from this blog

42nd: CORET KURSUS KADET PTD (4)

28th: SI ARNAB GEMOK WENT PTD INTERVIEW

43rd: CORET KURSUS KADET PTD (5/GRAND FINALE)