24th: ME GUSTA MISS ROSE LIPSTICK

Assalamualaikum

Err, hai semua. Saya Si Arnab Gemok. Harap korengs semua masih ingat siapa saya.


Oh mai, mohon maaf sangat-sangat kat semua bloggermoks and readers. Lama blog ni kekeringan entri baru. Bukan apa, saya a bit busy since last 2 weeks. I was out of town for a week and balik-balik sini banyak plak errands yang harus disetelkan.


Sebenarnya, baaaaaaaaaaaaaaaanyak yang saya nak ceritakan kat korengs semua. Tapi untuk malam ni, saya nak kongsi pasal one purchase yang saya baru buat semalam. It was too good untuk saya diamkan sorang-sorang.


Since this is a blog yang diusahakan (ewahh~) oleh seorang wanita (ewahh lagi~), maka janganlah korengs semua merasa gundah (a.k.a menyampah) melihat entri ini adalah mengenai pembelian lipstick. Ekekekekek~


Bukan, bukan lipstick dari Sephora, mahupun Mac, ataupun Stila. 

Saya beli lipstick ni secara tak sengaja (unplanned purchase. <-- Saya memang selalu buat ni). Semalam saya teman mak saya pergi trim and cuci rambut kat this one salon area Bukit Katil, Melaka, Jaz Hair and Beauty Salon. Salon ni memang kira macam regular place untuk my family kalau nak gunting/trim/cuci rambut sebab kedai ni khas untuk wanita. Takde masalah kalau kita bertudung sebab kedai ni tertutup and semua pekerjanya perempuan jugak. *two thumbs up for this*

Tambahan plak, salon ni bukan je untuk kita pergi "buat-buat" rambut. Kat situ ada jugak jual abaya dari Dubai (100% fully imported), Herbalife products, Dr Robbi's shampoo set, and and and paling saya suka, make up products Arab (including lipstick yang saya beli tu!! Weeeeeeeee~).


So here is the awesome lipstick~~





Sebab saya tak berapa suka (or lebih tepat, tak reti. Rasa macam bibir bengkak kalau pakai kaler merah-merah sangat. Perlu lebih masa untuk mendewasakan diri. Gittewww~) pakai warna yang terang-terang, saya opted for this almost-nude color. 





Descriptions: Miss Rose in 23
RM15.00 only

Tapi worry not, bagi korengs yang minat pakai kaler terang-terang, ada banyak pilihan warna lain. More than 20 kays. Banyak tahu.


Apa dia?? Tak percaya cuma RM15.00?? Betul laa. Saya pun mula-mula macam tak expect sangat lipstick ni to be good ke awesome ke apa. Sebabnya bukan apa, saya ni ada masalah bibir kering yang quite sukar nak di"handle" jugaklah. Selalu kena reapply chap stick sampai kadang-kadang naik malas, biar je kering kontang bibir. Itulah salah satu main reasons why saya tak pakai lipstick sebab kebanyakannya buatkan bibir saya bertambah-tambah kering (sobs sobs). But not this one, totally not this one. *angguk laju-laju* 


So yeah, lipstick ni memang akan berada dalam poket kecik bag saya kalau saya pergi mana-mana. I am loving every single slab of it on my lippy yo.


Rasanya korengs boleh dapatkan lipstick Miss Rose ni kat booths yang selalu ada kat shopping malls yang ada jual celak Arab bagai tu semua. InsyaAllah ada. Try laa usha.

Kalau korengs kat Melaka, pergi je kat Jaz Hair and Beauty Salon. Boleh cuci rambut sekali. *winkwink*
Korengs patut cuba. The range of colors is amazing and takkan korengs tak willing to spend RM15.00 (murah weyh!!) for something awesomepowesome like ini. Please, tolong, gomawo belilah. Ekekekek~

Salam menggemoks. Toodles~


Assalamualaikum and Have a nice day chuolz!!!





Comments

Popular posts from this blog

42nd: CORET KURSUS KADET PTD (4)

28th: SI ARNAB GEMOK WENT PTD INTERVIEW

43rd: CORET KURSUS KADET PTD (5/GRAND FINALE)