6th: PERFECT 365: SAYA SUKA, SAYA SUKA

Assalamualaikum

Hai chuolz!! Sihat?? What have you gaiz been up to beberapa hari ni??

Ok lah, entri kali ni nak jadik tech geek sket laa. No, bukan nak cakap pasal gajet ke apa. Tu saya tak khatam ngaji lagi. Maybe insyaAllah next-next entri saya try bagi reviu Samsung Galaxy S4 atau Blackberry Z10 (ewahh~bajet banyak duit nak beli semua, try pakai. Mampu??!! Ahahh). 

Actually kali ni saya nak babblebebel pasal this one new hot (letopss sangat taw sampai Dato Siti pun promote kat acc instagram dia) photo editing application called PERFECT 365.

Mesti semua macam, "Ha, aku tahu, aku tahu. Aku baru download malam tadi.". Tak pun, "Hek eleh minah ni. Ketinggalan siot. Aku dah master dah app ni masa baru keluar lagi haritu." Tak kira laa respondens macam mana yang korengs bagi, yang penting, maknanya application ni fofular laa kenss sebab I bet dah raaaaaaaaaaaaaamai yang tahu dan dah guna pakai dah pun. Kiranya dah penuh laa memori kad tu dengan pics korengs yang di"pimp"kan guna application ni. Ye idok?

So bagi yang belum tahu pasal application ni or memang rajin dan suka menghadap entri blog saya (kiss sketttttttttttttt :*), moh le kita membaca serba sedikit ngomelan cik kiah sorang ni pasal padiaa Perfect 365 ni. 

Basically memang dah ada baaaaaaaaaaaaaaaaaanyak photo editing applications yang kita dah tahu kan sebelum-sebelum ni. Tang touch up, touch up make up ni semua dah kira macam celah gigi je. Tapi bagi saya, Perfect 365 is by far the easiest and the most user friendly editing application yang pernah saya guna (bagi "genre" dia laa). 

Saya memang suka download any latest editing applications kalau tengah mood nak jadik geekie, lepas tu rasa macam nak pedajai gegambaq sendiri kan. Jadi dah banyak jugak laa editing applications yang saya download before this. Tapi mostly semuanya saya uninstall after sekali or dua kali explored. Biasanya kerana 2 faktor:


1) Tak user-friendly

2) Features depa semua lebih kurang sama

Yang saya keep dalam phone sekarang ni cuma PicsArt dengan Photo Grid je. Tu pun sebab PicsArt ada banyak effects photo yang awesome and Photo Grid sebab nak resize photo bagi muat untuk upload kat Instagram. Tang effects make up jadah, jadah semua tu memang nan hadoo. 

Jadi bila saya nampak beberapa orang yang saya follow kat Instagram upload gambar-gambar depa lepas edit guna Perfect 365, saya pun macam "Eh, aku pun kena cuba ni. Nak gak jadik hipster!" 

Selepas gigih men"download" application tu, saya pun mintak mak saya posing, jadik model pertama. Hasilnya?? Hasilnya of course laa awesomepowesome!! Saya suka, saya suka (nada Meimei dalam Upin&Ipin).


Bagi saya, effects yang buat saya rasa application ni special and stand out from the rest are effects:


1) Face slimming

2) Enlarge eyes
3) Deepen smile
4) Enhance nose
5) Soften skin

Dan, paling penting, application ni ada option untuk kita betulkan focal points dekat facial features kita. So kita takkan buat silap masa editing. Maksudnya, kejadian mata besaq sebelah ke pipi senget ke mulut herot ke hidung pencung ke, tu semua boleh dielakkan. Kalau korengs tak utilize feature yang ni, memang korengs paaaaaaaaaaaling rugi laa.


Ni laa ghope feature yang saya maksudkan tewww~



Sumber: wrightitdown.com

Kalau korengs berminat, boleh men"download" application Perfect 365 di pelantar-pelantar bersesuaian mengikut jenis smart phones korengs masing-masing:


Android = Google Play Store

iPhone / iPad = Apple / App Store
Windows Phone 8 / Windows 8 = Windows Store



Editing level versi "Comey dok Kak Ton??"



Ha, yang ni plak kira editing level cover girl majalah (bhahahahahaktuihh!)




Best tak? Best tak? Best kan application ni. So moh le kita beramai-ramai download application Perfect 365. Lepaih tu bagi penuh Instagram dengan hashtag #Perfect365. Mwahahahahahasss!!!


Salam menggemok. Toodles~


Assalamualaikum and Have a good day chuolz!!!



Comments

  1. comelllll.. tp aku malas nk edit2.. lebih kepada natural effect katanya.. hahahah.. :P

    *aku dh jadi mcm pembaca setia blog kau ni sbb ari2 aku tgk ape update kau.. hahaha.. *please terharu* :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awwww~~terharu mak noks dengaq pengakuan dari pembaca setia blog ai!!
      Thanks so much!!! Ko tak tahu betapa bermaknanya kata-kata ko tu. Buat aku bertambah semangat nak up kan blog entries!!

      Delete
  2. wa, bestnyaaa... kena dwload ni.. thanks sharing :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa donlod donlod. Jangan tak donlod.
      Teehee~~welcome and thank you for enjoying my blog post. X)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

42nd: CORET KURSUS KADET PTD (4)

28th: SI ARNAB GEMOK WENT PTD INTERVIEW

43rd: CORET KURSUS KADET PTD (5/GRAND FINALE)